جدیدترین خدمات و نرم افزارهای لجستیک حمل و نقل در ایران

جدیدترین خدمات لجستیک حمل و نقل در ایران

لجستیک از مرحله تأمین شروع شده و تا مرحله تحویل کالا به مصرف‌کننده ادامه پیدا می‌کند. بنابراین لجستیک یک پروسه مشخص اما نسبتاً طولانی دارد که باید تمام مراحل آن به درستی و در جای خود انجام شوند. جایگاه لجستیک حمل و نقل در ایران رو به پیشرفت است؛ چراکه کسب‌وکارهای امروزی بیش از کسب‌وکارهای گذشته روی لجستیک کالا تأکید دارند. بالا رفتن مشغله انسان‌ها و کم شدن وقت سبب می‌شود تا افراد نسبت به خرید کالاهایی اقدام کنند که بتوانند آن‌ها را در اسرع وقت، به بهترین شکل دریافت کنند. بنابراین در ادامه به بررسی جدیدترین خدمات لجستیک حمل‌ونقل در ایران می‌پردازیم.

نرم افزارهای لجستیک

نرم‌افزار لجستیک «Logistics software» برنامه‌ای که صاحبان کسب‌وکارهای مختلف می‌توانند آن را نصب کرده و به وسیله‌ی آن کسب‌وکار خود را بهینه کنند. منظور از بهینه کردن کسب‌وکار، ارسال سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر کالا به مشتریان است. البته استفاده از نرم‌افزارهای لجستیک فقط مختص کسب‌وکارهای مرتبط با ارسال محصول نیست و می‌تواند هر نوع کسب‌وکار خدماتی را نیز در بر بگیرد. با استفاده از نرم افزار لجستیک می‌توان از قابلیت‌های زیر بهره‌مند شد:

  • نرم افزار لجستیک به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا راه‌های مختلف جابه‌جایی کالا و استفاده از داده‌های عملیاتی خود را مدیریت کنند.
  • نرم افزار لجستیک به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بتوانند ارتباطات خود با شرکای کاری، مشتریان عمده و خرده و درخواست‌ها را به‌درستی و به‌موقع پیگیری نمایند.
  • نرم افزار لجستیک می‌تواند خدمات مختلف حمل‌ونقل و نمایندگی‌های تحویل را به‌صورت خودکار برای یافتن کم هزینه‌ترین آن‌ها مقایسه کند. آن‌گاه بهینه‌ترین نتیجه ممکن از نظر زمان و هزینه را به شما ارائه دهد.
  • نرم‌افزار لجستیک به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا یک پایگاه داده قوی ایجاد کرده و اطلاعات مشتریان خود را در آن نگهداری کنند. آن‌گاه هر زمان که به اطلاعات مشتریان خود نیاز داشتند، می‌توانند از طریق نرم‌افزار لجستیک خود به آن‌ها دسترسی داشته باشند.
  • با نرم‌افزار لجستیک می‌توان گزارشات لحظه‌ای ارسال محصول را دریافت کرد. یعنی وقتی شما محصولی را برای مشتری خود ارسال می‌کنید، مرحله به مرحله گزارش ارسال آن و گذر از مقصد را دریافت خواهید کرد.
  • از طریق نرم افزارهای لجستیک می‌توان ارتباط با مشتریان خود را مدیریت کرد. کسب‌وکارهای بزرگ قادر به پاسخگویی سریع به تمام مشتریان خود نیستند، اما با استفاده از نرم افزار لجستیک می‌توان پاسخگویی به مشتریان را تنظیم و سفارشی سازی کرد.

استفاده از نرم‌افزارها لجستیک سبب می‌شود تا کسب‌وکارها بتوانند محصولات خود را به سرعت به دست مشتریان برسانند. در واقع تمام گزینه‌های تعبیه شده در یک نرم افزار لجستیک در جهت رساندن سریع با کمترین هزینه به مشتریان تعبیه شده است. بنابراین اگر به دنبال یک سرویس کارآمد برای مدیریت لجستیک کسب‌وکار خود هستید، می‌توانید از نرم افزارهای لجستیک بهره بگیرید. در ادامه جدیدترین خدمات و نرم‌افزارهای لجستیک حمل‌ونقل در ایران را به شما معرفی خواهیم کرد.

جدیدترین خدمات و نرم افزارهای لجستیک حمل و نقل در ایران

خوشبختانه خدمات لجستیک حمل و نقل در ایران رو به پیشرفت می‌رود. به طوری‌که سیستم‌ها و سرویس‌های متعددی برای اجرای لجستیک حمل و نقل ایجاد شده است. از جمله جدیدترین خدمات لجستیک حمل و نقل در ایران می‌توان موارد زیر را بررسی کرد:

  • نرم افزار مدیریت ناوگان

نرم افزار مدیریت ناوگان فرایند لجستیک کسب و کار شما را با استفاده از هوش مصنوعی انجام می‌دهد. این سیستم با در نظر گرفتن تمام عوامل مؤثر بر برنامه‌ریز لجستیک مانند میزان ترافیک، حجم و وزن بار، مدت زمان توقف در مقاصد مختلف، پراکندگی مقاصد و… تعداد و مسیر ناوگان‌ها را مشخص می‌کند. ویژگی‌های این سرویس به قرار زیر است:

  • قابلیت مشخص کردن ساعت دقیق رسیدن کالا به هر مقصد با استفاد از هوش مصنوعی
  • ارائه گزارشی لحظه‌ای از عملکرد و موقعیت ناوگان‌ها
  • امکان کاهش هزینه پخش و ارسال با کاهش تعداد ناوگان، کاهش مسیر طی‌شده و زمان صرف شده در برنامه‌ریزی
  • فراهم کردن امکان ارسال به‌موقع کالا به مشتریان و کسب رضایت آن‌ها

این نرم افزار با استفاده از هوش مصنوعی، هرآنچه که برای رساندن سریع و کارآمد بسته‌های شما به دست مشتریان‌تان لازم است را انجام می‌دهد. گزارشات لحظه‌ای نرم افزار مدیریت ناوگان باعث می‌شود تا هر لحظه از وضعیت خرید خود مطلع شوید و با اطمینان خاطر بسته‌ها خود را ارسال کنید.

  • نرم افزار پخش لحظه‌‌ای

نرم افزار پخش لحظه‌‌‌ای به شما کمک می‌کند تا بتوانید محصولات خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به دست مشتریان خود برسانید. این سرویس از قابلیت ارسال کارشناس به محل نیز پشتیبانی می‌کند. از دیگر قابلیت‌های سرویس نرم افزار پخش لحظه‌ای می‌توان موارد زیر را بیان کرد:

  • امکان تعریف چند نوع سرویس، کارشناس یا ناوگان و مشخص کردن میزان ارتباط
  • امکان اختصاص مأموریت‌ها به ناوگان‌ها با در نظر گرفتن معیارهای مختلف به‌صورت خودکار
  • امکان تعریف سریع و خودکار تخصص برای کارشناس‌ها و مأموریت‌ها، سطح ماموریت، سطح مهارت کارشناس، مسافت کارشناس تا مقصد و…
  • قابلیت برنامه‌ریزی هم‌زمان جمع‌آوری و ارسال کالا در حالت‌های مختلف چند مبدأ به چند مقصد، یک مبدا به چند مقصد و برعکس
  • قابلیت در نظر گرفتن پارامترهایی همچون ترافیک، زمان تحویل کالا، لوکیشن آنلاین راننده به‌صورت کاملاً خودکار
  • قابل استفاده برای کسب‌وکارهایی که نیاز به ارسال افراد به مناطق مختلف را دارند.
  • قابل استفاده برای کسب‌وکارهایی که نیاز به برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری لحظه‌ای ارسال و جمع‌آوری دارند.

نرم افزار پخش لحظه‌‌‌ای هرآنچه که برای رساندن کالاهای خود به دست مشتریان‌تان نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد. این نرم افزار تمام عوامل دخیل در ارسال سریع کالا مانند مقدار مسافت، ترافیک مسیر و نوع مسیر را در نظر گرفته و سپس بهترین راه برای رساندن کالای شما به دست مشتریان را ارائه می‌دهد.

  • تبدیل آدرس به لوکیشن

در فرآیند لجستیک برای اولویت‌بندی مقاصد و انتخاب بهینه‌ترین حالت‌های ارسال، نیاز است تا آدرس و لوکیشن دقیق مشتریان به‌صورت دقیق در دسترس باشد. در چنین مواقعی می‌توان از سیستم تبدیل آدرس به لوکیشن استفاده کنید. این سیستم دارای ویژگی‌های زیر است:

  • قابلیت تبدیل آدرس به لوکیشن در نرم‌افزارهای مدیریت ناوگان وجود دارد؛ همچنن به‌صورت مستقیم و جداگانه نیز در دسترس قرار می‌گیرد.
  • در صورتی که در متن مشتریان، غلط املایی در آدرس وجود داشته باشد، این سرویس تا حد زیادی آن‌‌ها را تشخیص می‌دهد.
  • سرویس موتور جست‌وجوی تبدیل آدرس به لوکیشن، با دقت بالای 90 درصد آدرس و لوکیشن را به یکدیگر تبدیل می‌کند.
  • اگر قسمت اضافه‌ای در متن آدرس وجود داشته باشد، قابل تشخیص بوده و لوکیشن دقیق آن را ارائه می‌کند.

سیستم تبدیل آدرس به لوکیشن، قابلیت بسیار ایده‌آلی محسوب می‌شود که می‌تواند مشکلات مربوط به آدرس‌های اشتباه یا پیدا نکردن آدرس‌های دشوار را در فرآیند لجستیک حل کند. بنابراین با این سرویس، دیگر جایی برای نگرانی از بابت پیدا کردن آدرس‌ها نخواهید داشت.

موارد فوق جزو جدیدترین خدمات لجستیک حمل و نقل در ایران هستند. ما در تیم آپتایم سعی کرده‌ایم تا سرویس‌های نامبرده را با کیفیت بالا به صاحبان کسب‌وکار در کشورمان ارائه کنیم.

لجستیک حمل و نقل در ایران

 

 

آیا با لجستیک حمل و نقل کالا می‌توان هزینه‌های ارسال کالا را کاهش داد؟

هزینه‌های حمل و نقل کالا زمانی کاهش پیدا می‌کند که کالای موردنظر از نزدیک‌ترین مسیر ممکن و با کمترین هزینه ارسال به دست مشتری برسد. خدمات جدید لجستیک با استفاده از نرم‌ افزارهایی که در قسمت‌های قبل بررسی کردیم، می‌توانند با انتخاب کوتاه‌ترین و بهینه‌ترین مسیر انتخابی، هزینه‌های کمتری را برای ارسال محصولات شما رقم خواهد زد. اگرچه شما هزینه خدمات و سرویس‌های لجستیک را پرداخت می‌کنید، اما در نهایت هزینه کلی ارسال محصولات شما به مشتریان‌تان کاهش پیدا خواهد کرد. این در حالی است که اگر از روش‌های سنتی برای ارسال محصول بهره بگیرید، هزینه‌های ارسال شما می‌تواند بسیار بالا رفته و سود حاصل از کسب‌وکار شما را کاهش دهد.

استفاده از نرم‌افزارهای لجستیک برای کدام مشاغل مناسب است؟

استفاده از نرم افزارها و سرویس‌های لجستیک می‌تواند برای طیف وسیعی از انواع کسب‌وکارها مناسب باشد. در واقع بیشتر کسب‌وکارهای کنونی به دنبال بهترین راه برای ارسال محصولات خود هستند. از جمله کسب‌وکارهایی که می‌توانند از نرم‌افزارها و سرویس‌های لجستیک استفاده کنند، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • واحدهای تولیدی
  • واحدهای خدماتی
  • کسب‌وکارهای آنلاین مبتنی بر فروش محصول
  • شرکت‌های واسط ارائه کالا
  • فروشگاه‌های آنلاین
  • کسب‌وکارهای خدماتی مبتنی بر اعزام نیرو مانند واحدهای درمانی یا تعمیراتی
  • کسب‌وکارهای آموزشی

هر کسب‌وکاری که محصول یا خدمتی برای ارائه داشته باشد، می‌تواند از نرم افزارها و سرویس‌های لجستیک استفاده کند. جدیدترین خدمات لجستیک حمل و نقل در ایران به منظور کاهش هزینه ارسال محصول و ایجاد بهینگی در رساندن محصولات و خدمات به دست مشتریان ایجاد شده و تا حد زیادی در این امر موفق عمل کرده است.

کدام سرویس لجستیک برای کسب و کار من مناسب است؟

برای اینکه بدانید کدام نرم افزار یا سرویس لجستیک برای کسب‌وکار شما مناسب است، باید کسب‌وکار خود را بررسی کنید و ببینید در کدام قسمت‌ها دچار چالش هستید. برای این منظور می‌توانید چنین گزینه‌هایی را بررسی کنید:

  • ببینید که آیا راه آسان‌تری برای ارسال محصولات شما وجود دارد که شما با امکانات خود نمی‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اگر چنین است، می‌توانید از نرم افزار لجستیک مدیریت ناوگان استفاده کنید. این نرم افزار، بهترین راه‌های ممکن برای ارسال محصولات شما را به شما نشان داده و محصولات شما از بهترین مسیرهای ممکن ارسال می‌کند.
  • اگر در کسب‌وکار خود نیاز دارید تا گزارش مسیرهای ارسال محصول را به مشتریان خود ارائه کنید، باز هم استفاده از نرم افزار لجستیک مدیریت ناوگان برای شما بسیار ایده‌آل خواهد بود. چراکه این نرم افزار می‌تواند گزارشات لحظه‌ای ارسال را در اختیار شما و مشتریان‌تان قرار دهد.
  • اگر تصور می‌کنید هزینه ارسال محصولات شما بالا است، برای کاهش هزینه‌های ارسال محصول می‌توانید از نرم افزار مدیریت ناوگان استفاده کنید.
  • اگر کسب‌وکار به گونه‌ای است که باید محصولات را از چند مبدأ به چند مقصد مختلف برسانید، توصیه می‌کنیم از نرم افزار لجستیک پخش لحظه‌ای استفاده کنید. چراکه این نرم افزار از قابلیت ارسال محصول از چند مبدأ به چند مقصد مختلف پشتیبانی می‌کند و می‌تواند اطلاعات مربوط به هر مقصد را به‌صورت دقیق برنامه‌ریزی کند.
  • اگر کسب‌‌وکار شما به گونه‌ای است که باید نیروهای خدماتی خود را به محل‌های مختلف اعزام کنید، با زهم می‌توانید از نرم افزار لجستیک پخش لحظه‌ای بهره بگیرید. چراکه این نرم افزار به‌صورت خودکار مأموریت‌ها را به ناوگان‌ها اختصاص می‌دهد.
  • در صورتی که کسب‌وکار خود با آدرس‌های مختلف از سراسر کشور سروکار دارید که امکان بروز اشتباه در آدرس‌ها وجود دارد، باید در کنار نرم افزارهای لجستیک از تبدیل آدرس به لوکیشن نیز استفاده کنید.
  • اگر در کسب‌وکار خود نیاز دارید تا محصولاتن یا خدمات خود را به آدرس‌های دقیق بفرستید و نیاز دارید تا لوکیشن دقیق مقاصد خود را در دست داشته باشید، باید باز هم در کنار نرم افزارهای لجستیک از سرویس تبدیل آدرس به لوکیشن هم استفاده نمایید.

با بررسی دقیق کسب‌وکار خود می‌توانید تشخیص دهید که از کدام نرم افزارهای لجستیک استفاده کنید. در هر قسمت از کسب‌وکار که با چالش روبه‌رو باشید، با نرم افزارهای لجستیک می‌توانید آن را مدیریت کنید.

جمع‌بندی

کسب‌‌وکارها به سرعت در حال رشد هستند. تقریباً تمام کسب‌وکارهای امروزی از روش‌های نوین برای ارسال محصولات یا ارائه خدمات خود استفاده می‌کنند. فرقی نمی‌کند شما صاحب یک کسب‌وکار بزرگ هستید یا کوچک، در هر صورت می‌توانید از خدمات نوینی مانند نرم افزاری لجستیک استفاده نمایید. ما در آپتایم جدیدترین خدمات لجستیک حمل‌ونقل در ایران را ارائه کرده‌ایم. شما با دریافت مشاوره می‌توانید بهترین سرویس لجستیک مناسب با کسب‌وکار خود را انتخاب کنید. برای دریافت مشاوره می‌توانید با شماره  02191035847 تماس بگیرید. همچنین می‌توانید درخواست دریافت دمو دهید تا ابتدا به‌صورت آزمایشی از محصولات ما استفاده کرده و در صورت رضایت، سفارش خود را ثبت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *