مدیریت ناوگان

مدیریت ناوگان حمل‌ونقل آپتایم

یکی از شرکت‌های استارتاپی که در زمینه بهینه‌سازی حمل و نقل خودروهای کشور فعالیت دارد، شرکت آپتایم است. نرم‌افزار مدیریت ناوگان (Fleet Management) آپتایم، دارای مزایای زیادی برای مدیر لجستیک صاحب کسب‌وکار و مشتریان و همچنین نیروی ناوگان است. در حقیقت سیستم مدیریت ناوگان ترکیبی از نرم‌افزار و سخت‌افزار است که با آسان کردن مسیر مدیریت ناوگان حمل و نقل موجب افزایش کارایی و بهره‌وری آن می‌شود. به کمک سیستم مدیریت ناوگان مدیران می‌توانند با خیالی آسوده خودروهای سازمان را مورد بررسی قرار دهند و با اطمینان خاطر آنها را به دست رانندگان بسپارند. بی‌شک صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کاهش مصرف سوخت به نفع یک سازمان است. در ادامه قصد داریم به بیان این مطلب که مدیریت ناوگان چیست و چرا استفاده از آن ضرورت دارد؟ بپردازیم تا با مزایای نرم افزار مدیریت ناوگان آپتایم آشنا شوید و بتوانید برای مدیریت ناوگان حمل و نقل خودروهای خود از این نرم‌افزار استفاده کنید.

با توجه به نیازهای شما و این که در چه صنعتی فعالیت دارید، سیستم مدیریت ناوگان می‌تواند نیازهای شما را به خوبی برطرف کند و متناسب با نوع عملکرد شما عمل کند تا راندمان ناوگان شما را افزایش دهد. در ادامه عملکرد دقیق نرم‌افزار مدیریت ناوگان را به طور مفصل شرح خواهیم داد.

مدیریت ناوگان چیست و چرا استفاده از آن ضرورت دارد؟

مدیریت ناوگان (Fleet Management) در زمینه ردیابی خودروهای دولتی، شخصی و سازمانی فعالیت دارد که با استفاده از فناوری‌های پیشرفته خود به صاحبان کسب‌وکار و رانندگان کمک می‌کند. در واقع هنگامی که تعداد خودروهای یک مجموعه افزایش می‌یابد، مدیریت و ساماندهی آن‌ها به یک چالش بزرگ تبدیل می‌شود؛ از این رو سیستم کاربردی مدیریت ناوگان با استفاده از اینترنت و GPS موبایل، امکان نظارت ناوگان را به طور زنده فراهم می‌کند. استفاده از مدیریت ناوگان برای صاحبان کسب‌وکار مربوطه به دلایل زیر ضروری است:

  • مشاهده و نظارت خودروهای در حال حرکت
  • مشاهده موقعیت مکانی وسائل نقلیه
  • مشاهده ماشین‌های متوقف شده
  • بررسی مسیرهای طی شده توسط خودروها و تاریخچه آن‌ها
  • بررسی لایه‌های جغرافیایی
  • امکان دریافت هشدارها
  • امکان اولویت‌بندی مقاصدی که هر ناوگان طی می‌کند

 

مدیریت کارآمد ناوگان

همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم، نرم‌افزار مدیریت ناوگان با توجه به نیازهای سازمانی شما عملکردهای متفاوتی دارد. ممکن است در سازمان شما میزان سوخت مصرفی خودروها اهمیت داشته باشد و در یک مجموعه دیگر مقدار دما مسئله حائز اهمیتی باشد؛ بنابراین صرفه‌جویی در میزان مصرف سوخت، کاهش کیلومتر و افزایش میزان حجم بار حمل شده توسط خودروها به افزایش کارایی ناوگان کمک شایانی می‌کند و همچنین می‌تواند موجب افزایش رضایت مشتریان شود.

بررسی مسیر طی شده ناوگان

در نرم‌افزار مدیریت ناوگان امکان بررسی مسیرهای طی شده و تاریخچه مسیر خودروها وجود دارد. به کمک GPS موبایل رانندگان امکان دریافت موقعیت مکانی به صورت آنلاین برای مدیران ناوگان وجود دارد. صاحبان کسب‌وکار مربوطه می‌توانند تاریخچه مسیرهای طی شده براساس زمان و مسافت را از این نرم افزار دریافت کنند. به کمک بررسی مسیرهای طی شده توسط نرم‌افزار مدیریت ناوگان می‌توان راننده متخلف و کار کم‌کار را شناسایی کرد. همچنین بررسی مسیرهای طی شده به مدیریت صاحبان کسب‌وکار ناوگان کمک می‌کند تا از تکرار اشکالات گذشته جلوگیری کنند.

بررسی لایه‌های جغرافیایی

سیستم نرم افزار مدیریت ناوگان (Fleet Management) امکان بررسی لایه‌های جغرافیایی را به کمک تجزیه و تحلیل داده‌های جغرافیایی و ذخیره و بازیابی آن‌ها فراهم می‌کند. مدیران با بررسی لایه‌های جغرافیایی می‌توانند وضعیت عبورومرور خودروها و حجم ترافیک وسائل نقلیه را مشاهده کنند.

برای یک مدیر حمل‌ونقل چه چیزهایی حیاتی است؟

برای یک مدیر حمل‌ونقل ناوگان اطمینان از رعایت قوانین سازمان توسط رانندگان، کنترل لحظه‌ای و جامع خودروها، گزارش‌گیری هوشمند، افزایش طول عمر خودروها، کاهش زمان و هزینه، رضایت مشتریان، کاهش ریسک و پیش‌آمدهای ناگوار و به طور کلی بهبود عملکرد ناوگان بسیار حائز اهمیت است. همچنین یک مدیر ناوگان حمل و نقل بایستی بر جزئیات متمرکز باشد و قدرت تجزیه و تحلیل اطلاعات را داشته باشد و بر اساس آن‌ها تصمیم گیری کند. از طرفی بایستی بتواند برای صرفه‌جویی در هزینه‌های ناوگان بسیار موثر عمل کند.

سخن پایانی

یکی از جنبه‌های اساسی زندگی بشر حمل و نقل و جابه‌جایی است. ساماندهی و مدیریت این مسئله از بروز حوادث و اتلاف وقت جلوگیری می‌کند و همچنین موجب افزایش سرمایه و کارایی سازمان‌ها می‌شود. مدیریت ناوگان حمل و نقل به شما کمک می‌کند تا در هر لحظه از رانندگان خود مطلع شوید و با دریافت اطلاعات از آن‌ها تمامی مسیرهای حرکت، مسیرهای فعلی، تعداد توقف‌ها و… حمل و نقل مجموعه خود را به طور کارآمد کنترل کنید. در حقیقت به کمک نرم‌افزار مدیریت ناوگان آپتایم می‌توانید خودروهای مجموعه خود را به درستی مدیریت کنید و به طور لحظه‌ای از شرایط آن‌ها مطلع شوید. به کمک این فناوری نوین مدیریت ناوگان حمل و نقل برای صاحبان کسب و کار بسیار ساده‌تر خواهد و کارایی سازمان را به خوبی افزایش می‌دهد. ما در این مقاله درباره مدیریت ناوگان حمل و نقل آپتایم مطالبی را خدمت شما عزیزان ارائه دادیم. امیدواریم به کمک این اطلاعات کارایی ناوگان حمل‌ونقل شرکت خود را افزایش دهید. همچنین برای دریافت مشاوره و دریافت دموی محصولات آپتایم، می‌توانید از اینجا اقدام کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *